תכנון אבטחה ושמירה בבניית בית: איך להגן על הנכס שלך

זה כבר מזמן לא סוד שאתרי בנייה רבים בכל רחבי הארץ, סובלים מזה שנים רבות מפשיעה באתרים השונים שבאה לידי ביטוי בגניבות של ציוד יקר, בהשחתה, בפלישות למבנים בשיפוץ ועוד. אם תשאלו קבלנים, יזמים ומנהלי עבודה באותם אתרים, הם יספרו לכם מיד על ההשלכות ההרסניות שיכולות להיות לפשיעות מהסוג הזה, הן מההיבט הכלכלי והן מההיבט של התקדמות הפרויקט. לכן, עוד הרבה לפני שאתם נכנסים לגור בבית החדש, כדאי מאוד שתחשבו ביחד עם הקבלן ומנהל העבודה בשטח, על תכנון שמירה ואבטחה לאתר הבנייה. 

מהו אתר בנייה ולמה יש צורך לשמור עליו?

אתר בנייה הוא למעשה כל מקום בו מבוצעות עבודות בנייה לצורך הקמתו של מבנה או פרויקט חדש או לצורך שיפוץ משמעותי כמו תמ"א 38, פינוי-בינוי וכדומה. לרוב, עבודות הבנייה לוקחות לכל הפחות מספר לא מבוטל של חודשים וברוב הפעמים אף יותר מזה. לכן, ציוד רב כמו כלי עבודה וכלים כבדים נשארים בשטח ללא השגחה לאחר שעות העבודה ובזמן שהפועלים כבר ממזמן סיימו את יום העבודה שלהם.

עבריינים ופושעים רבים מנצלים את הזמן הזה בו אתר הבנייה נותר שומם, על מנת לגנוב ציוד יקר, חומרי גלם וכל מה ששווה כסף. בנוסף, מגרשים אלו חשופים פעמים רבות גם למעשי ונדליזם והשחתה וכן לפלישה של חסרי בית, נרקומנים וכדומה. בכדי למנוע משלל התרחישים האלו להתקיים ולהקדים תרופה למכה, אנשי מקצוע ואנשים פרטיים רבים בוחרים להציב שירותי שמירה ואבטחה באתרי הבנייה לצורך הרתעה, מניעה והפיכה של אותם אתרים למקומות בטוחים עבור כל הצדדים ובכל זמן. 

איך מאבטחים נכס במהלך תהליך הבנייה?

ישנם אמצעים רבים לשמירה ואבטחה של אתרי בנייה. ניתן לומר שרבים מאותם אמצעים זהים לאלו בהם אנו עושים שימוש לאבטחת בתי מגורים וכדומה, אך חלק מאותם אמצעים יתאימו פחות לאתרי הבנייה הענקיים. בין האמצעים הנכונים והחשובים ביותר לאבטחה באתרים אלו: 

  • מצלמות אבטחה – יש להציב את מצלמות האבטחה בנקודות גבוהות ואסטרטגיות, כאלה שיוכלו לכסות שטח נרחב ככל הניתן ולתעד גם פינות נסתרות יותר. מכיוון שלרוב אתרי בנייה יכולים להיות עצומים בשטחם, חשוב לתכנן מראש הצבה של מצלמות בשלל מיקומים. 
  • מוקד שמירה –  מוקד שמירה יכול לספק שירותים שונים כמו סיורים במקום, בקרה, ניטור מרחוק וגילוי מיידי של איום פוטנציאלי בשטח. המוקד יכול להפעיל צוותים מקצועיים, ליידע את הלקוח ולשמש כעיניים שלו בכל רגע באתר. 
  • תאורה חכמה – תאורה היא גורם מרתיע וחשוב. פינות נסתרות וחשוכות יותר מזמנות כדרך קבע בעיות. מקום מואר יראה פחות מזמין לביצוע עבירה וכן ישמש תאורה טובה למצלמות האבטחה. 
  • גדרות מקיפים – חשוב להציב גדות גבוהים שיקיפו בצורה הרמטית את כל אתר הבנייה מבלי להשאיר נקודות פרצה לאורך הגדר.  
  • מחסומים לכלי רכב – הצבת מחסומים שונים לכלי רכב בנקודות יציאה וכניסה אסטרטגיות למאתר, יכולה לעכב מאוד גניבות ופעמים רבות אף למנוע אותן

פתרונות אבטחה לבתי מגורים

לאחר שהבנייה הסתיימה והבית מוכן למגורים, כל שנותר הוא לעצב, לרהט ולגרום לכל בני הבית והמשפחה להרגיש במבנה החדש לאט לאט – כמו בית אמיתי, בטוח ונעים. אחד מהשלבים החשובים ביותר כאשר עוברים לבית חדש, הוא השלב בו בוחרים את מערכות האבטחה והשמירה שיגנו עליכם שתהיו בבית, ושיגנו על הבית עצמו כאשר לא תהיו בו. 

בין הדרכים בהם מומלץ לעשות שימוש על מנת לאבטח בית מגורים פרטי ברמה הגבוהה ביותר, מומלצים האמצעים הבאים:

  • מערכות אזעקה
  • תאורה חיצונית חכמה
  • מוקד שמירה ואבטחה שפועל 7\24
  • מערכות ניטור מרחוק
  • מצלמות אבטחה והקלטה
  • יחידות סיור ואבטחה פיזית

טיפים ליצירת הרתעה והתמודדות עם פריצות 

התפקיד של חלק מאמצעי האבטחה והשמירה השונים, הוא לא רק במילוי היעד של המכשיר עצמו אלא גם הרתעה בעצם הנוכחות שלו. למשל, מצלמת אבטחה ייעודה לצלם, לתעד ולהקליט אזור מסוים. אך כשאנו מציבים את המצלמה במקום בולט שנגלה לעין גם מבחוץ למשל כמו בכניסה לבית, כל פורץ שיבחין בכך יירתע, יחשוב פעמיים על הכדאיות ולבטח יעדיף בית בו שום מצלמת אבטחה לא נראית לעין. 

חלק גדול מההרתעה, טמון ביצירת אמצעי אבטחה גלויים ובולטים שיהפכו כל מקום משומם ונסתר, לכזה שנראה מתועד, מצולם, מואר וכזה שכדאי לא להתעסק איתו. 

מה היה לנו עד עכשיו במאמר?

מאמרים נוספים

Facebook
Twitter
LinkedIn