שיטת DIY בבנייה קלה, יש חיה כזאת?

המושג בנייה קלה הוא איננו חדש בישראל, וישנם מבנים רבים הן מסחריים והן למגורים שנבנו בטכניקות בנייה קלה לסוגיהן. 

אולם האם הבנייה הקלה נגישה גם לחובבי המלאכה המעוניינים לערוך פרויקטים שונים ב-DIY? כן, בהחלט כן. ישנה אפשרות ל"עשה זאת בעצמך" גם בתחום הבנייה הקלה כאשר הרעיון הוא לאפשר לבעלי מקצוע וגם לחובבנים לבנות מבנים קלים, כגון פרגולות, מחסנים, וחדרים קטנים, באמצעות שימוש בחומרים ובטכניקות בנייה שאינם דורשים ידע מקצועי מתקדם או כלים מיוחדים מעבר לכלים הסטנדרטיים שבדרך כלל נמצאים בבית.

במסגרת בנייה קלה עצמית, אפשר לרכוש ערכות בנייה מוכנות שכוללות את כל החלקים הדרושים והוראות מפורטות להרכבה. החלקים בדרך כלל כוללים עץ, מתכת או פלסטיק, והם מותאמים כך שההרכבה תהיה פשוטה ומהירה ככל האפשר.

רגע נצלול לעומק הדבר, מהי בנייה קלה?

אנחנו יודעים שאתם יודעים, אבל עוד כמה מילים ומיד תבינו את כוונתנו. בנייה קלה היא שיטה שבה משתמשים בחומרים קלים וידידותיים למשתמש זאת מבלי להסתמך על חומרי בניין קונבנציונליים דוגמת בטון. 

הבנייה הקלה עושה שימוש בפלטות שונות, חלקן עשויות עץ, פלסטיק או מתכות קלות אחרות. השימוש בפלטות שכאלו יכול להרים לכם מבנים מסחריים רבי קומות, ומנגד הרי שאפשר גם להקים איתם מבנים קטנים בהרבה דוגמת פרגולות, צריפים, מחסנים ויחידות דיור קטנות.

השימוש בפלטות הוא אמנם לא דבר מה פשוט, אך גם לא מורכב, ואנשים מנוסים או כאלו שהתברכו בחושים טכניים מחודדים מולדים, בהחלט ייהנו ממלאכת הבנייה ומן התוצאה.

למי מתאימה הבנייה העצמית?

שיטת ה-DIY בבנייה קלה מתאימה הן לחובבנים בתחום והן למקצוענים שמעוניינים לבצע פרויקטים מהירים ובעלות נמוכה.

אנשים דוגמת הנדי-מן המבקשים לספק את שירותיהם לבניה קלה יכולים בהחלט למצוא דרישה נאה לשירותים דוגמת אלו, כאשר אין צורך בידע מקצועי מעמיק או בכלים מיוחדים, אלא בכאלו שבדרך כלל נמצא בכל בית.

תהליך הבנייה

התהליך כולל בראש ובראשונה תכנון מדויק של המבנה. זה כולל את המידות, סוגי החומרים, והערכה של הצרכים. כאשר אתם קונים פרגולות או פריטים אחרים הרי שהתכנון כבר קיים מבעוד מועד. עם זאת, כמובן שניתן לרכוש חומרים באופן עצמאי בהתאם לתוכנית ולתכנון. הבחירה בין ערכות בנייה מוכנות לבין חומרים ברכישה עצמית היא כבר עניין של העדפה.

הבנייה עצמה כוללת קידוח, חיתוך, והרכבה של חלקים לפי ההוראות. רוב הערכות מגיעות עם הוראות מפורטות שמסייעות למשתמש להתמצא בתהליך.

ייתכן מאוד שתצטרכו להצטייד בכלי עבודה משמעותיים יותר דוגמת מסור עגול חשמלי או פטישון וזאת במידה ותצטרכו לנתץ את הבטון והמרצפות לצורך הטמנת היסודות.

לאחר ההרכבה, ניתן לצבוע או לטפל בחומרים כדי להעניק מראה מוגמר ולהגן על המבנה מפני תנאי מזג האוויר.

 

יתרונות הבנייה בשיטת DIY

כל עוד מדובר בפרויקט בר-ביצוע ושאתם יודעים כיצד לגשת אליו, הרי שהיתרונות הם רבים לאינספור וכוללים עלויות נמוכות בהשוואה לבנייה מסורתית, זמן הקמה מהיר יותר וכמובן חוויה שמביאה עמה סיפוק אישי והזדמנות ללמוד מיומנויות חדשות.

לצד זאת, הרי שאם מדובר בפרויקט שאינכם בטוחים כיצד לבצעו נכונה, מוטב יהיה לבצעו יחד עם איש מקצוע שיבנה את המבנה הנדרש בצורה נכונה ובטוחה.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אנו נשמח לעמוד לשירותכם. צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר, ונשוב אליכם בהקדם.

מה היה לנו עד עכשיו במאמר?

מאמרים נוספים

Facebook
Twitter
LinkedIn